lørdag den 18. maj 2024

Svendborg fattiggård - Nutiden - Strikke projekt (hæklet)

I Landsforeningen af væresteder har de et strikke projekt, hvor man skal strikke fortiden, nutiden og fremtiden.

Det er i forbindelse med at det er 50 år siden at det sidste forsorgshjem lukkede i Svendborg i 1974.

Selv om at det er et strikke projekt, så må man gerne hækle sit svar, hvilket jeg har valgt at gøre.

Det vil blive udstillet ved museet i Svendborg fra efteråret 2024.

Dette er også en af mine bidrag af nutiden, hvis man kigger på denne, så er det røde garn tykkere end det andet, så det popper mere ud, hvilket ikke var bevidst i første omgang, men jeg kunne godt lide ideen.

På mit retur kort om denne del står der følgende:
Hjerte - Halvt poppet ud
Først havde jeg ikke tænkt over at fordi det røde garn var tykkere, så "popper" det ud i forhold til det andet garn.
Men jeg kunne godt lide tanken om det, da det viser at halvdelen af hjertet popper ud af de hæklet.
Det blev et symbol på at man kan have nogle af følelserne uden på tøjet, fordi man føler sig såret osv.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar