mandag den 13. maj 2024

Svendborg fattiggård - Nutiden - Strikke projekt (hæklet)

I Landsforeningen af væresteder har de et strikke projekt, hvor man skal strikke fortiden, nutiden og fremtiden.

Det er i forbindelse med at det er 50 år siden at det sidste forsorgshjem lukkede i Svendborg i 1974.

Selv om at det er et strikke projekt, så må man gerne hækle sit svar, hvilket jeg har valgt at gøre.

Det vil blive udstillet ved museet i Svendborg fra efteråret 2024.

Dette er en af min del af nutiden, det skal ligne en morgenfrue blomst, da morgenfrue blomsten er valgt til at være et symbol på værestederne.

Hver år 3 Maj fejre LVS (Landsforeningen af væresteder) værestedsdag, hvor man såer morgenfrue frø.

Mine tanker om denne del er og dette er hvad jeg skrev på retur kortet:
Morgenfruen
Jeg har valgt at lave min egen udgave af morgenfruen, for at vise værestederne og Landsforeningen af væresteder.
Da mange måske føler, at de ikke passer ind i et "normalt" liv, men føler, at de passer ind i livet ved et værested.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar