tirsdag den 4. juni 2024

Svendborg Forsorgshjem - Nutiden - strikkeprojekt

I Landsforeningen af væresteder har de et strikke projekt, hvor man skal strikke fortiden, nutiden og fremtiden.

Det er i forbindelse med at det er 50 år siden at det sidste forsorgshjem lukkede i Svendborg i 1974.

Selv om at det er et strikke projekt, så må man gerne hækle sit svar, hvilket jeg har valgt at gøre.

Det vil blive udstillet ved museet i Svendborg fra efteråret 2024.

Dette er også en af mine bidrag af nutiden, hvis man kigger på denne, så er det røde garn der ikke, som ved de andre.
Men kun sort garn og det har samme tykkelse som det grønne garn, hvilket man kan læse om nedenfor om det der står på retur kortet.

Ved denne her har jeg stadig taget udgangspunkt i min opskrift med hjertet, som ved de to andre med hjerte.

På mit retur kort om denne del står der følgende:
Sort Hjerte
Jeg har lavet dette sorte hjerte, fordi jeg oplever meget det, at jeg har en sort plet/sten/hul inden i mig, hvor kun få følelser kommer forbi, så ud af til, kan jeg være smilende og glad, men samtidig kold, fordi alle følelserne er inden bagved den sorte ting.
En gang kunne jeg slet ikke beskrive de følelser der inde, men blev en overgang bedre til det, hvor jeg kunne styre hvor meget det sorte ting skulle fylde. 
Så skete der nogle ting i mit liv, hvor den næsten forsvandt og følelserne var der næsten hele tiden.
Men jeg har fundet den sorte ting meget igen, fordi jeg lærte at det var bedre at have den og virke kold end at vise sine følelser, for selv om at man bliver såret, så er det ikke så slemt, når man har den sorte ting.
Når man har den sorte ting, så begynder man heller ikke at græde helt så let over for andre, derimod kan man bryde fuldstændig sammen, når man er alene der hjemme, hvilket er lettere at rumme. 
Når den sorte ting er der, så kommer jeg også til at være rigtig hård ved mig selv og "skubbe" andre væk, da jeg ikke kan tage andres omsorg, nærvær og føler at jeg ikke kan stole på andre og have tillid til andre og oplever at jeg ikke er meget værd, da det er det jeg har fået vist mange gange igennem livet.
Jeg ved ikke om andre oplever det samme som mig, men jeg oplever det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar