lørdag den 29. juni 2024

Svendborg fattiggård - Fremtiden - Strikke projekt (hæklet)

I Landsforeningen af væresteder har de et strikke projekt, hvor man skal strikke fortiden, nutiden og fremtiden.

Det er i forbindelse med at det er 50 år siden at det sidste forsorgshjem lukkede i Svendborg i 1974.

Selv om at det er et strikke projekt, så må man gerne hækle sit svar, hvilket jeg har valgt at gøre.

Det vil blive udstillet ved museet i Svendborg fra efteråret 2024.

Dette er min del af Fremtiden.

Ved fremtiden skal man ud over retur kortet også skrive på nogle sedler og sætte på det man har lavet.

På mit retur kort om denne del står der følgende:
Jeg startede med det tynde garn og lige så stille gør det garnet tykkere, for at vise at man kan håbe på at der med tiden bliver større forståelse og større respekt for sociale udsatte.
Man kan have mange drømme for fremtiden, men drømme kan ændres ud fra omstændighederne på et givet tidspunkt og nye drømme kan let opstå.
Nogle gange ved man ikke at der er noget man drømmer om før det sker og det føles rigtigt.
Nogle gange har man nogle drømme, hvor det bliver nødvendigt at ændre på drømmene for at passe dem til livet og omstændighederne osv.



Det der står skrevet på mine sedler er følgende:
Større forståelse for sociale udsatte 
Større respekt for sociale udsatte 
Bedre plads til sociale udsatte 
Flere væresteder til sociale udsatte 
Bedre økonomi til sociale udsatte 
Bredere viden om diagnosen og mennesket bagved
Lettere hjælp til sociale udsatte 
Flere ting til sociale udsatte 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar