mandag den 30. september 2024

Månedens tanke - September 2024

Jeg har haft svært ved at få hæklet i denne måned, dig har jeg fået lavet tre halstørklæder færdig, men jeg fået lavet meget på en gang og så ikke lavet noget i nogle dage og så meget på en gang, så jeg får på den måde lavet en del og alligevel ikke rigtig noget.

Jeg fik lavet endnu en halstørklæde færdig og kommet lidt længere på en anden, det er så skønt, hver gang jeg har lavet en færdig, men også svært at tage sig sammen til at komme hurtigt videre med en anden.

Jeg sad på platform k i Horsens med min mor, hvor jeg er ved at fortælle hende noget om den ene halstørklæde, hvor jeg holder den op, der gik en forbi, som sagde at den var flot, da jeg nævner, at jeg er ved at lave en del til salg, så bliver der sagt at de helt sikkert kan sælges. 
Jeg blev helt glad over at en fremmede sagde at min halstørklæde er flot og de helt sikkert kan sælges, det betød rigtig meget for mig.
Da jeg tit er i tvivl om nogle vil købe det jeg laver, for jeg ved ikke om det er godt nok, men det er skønt at blive bekræftet at det er godt nok, når det er folk der ikke kender mig, hvilket jeg synes er fedt.

I forhold til prissætning af ting, så så jeg en fortælle at personen regner prisen ud ved at sige "timer gange 10 dollars plus materialer", hvilket var rart med noget noget håndgribeligt.
Men samtidig mange af priserne på mine ting være op imod ti gange så dyrt, hvor jeg slet ikke vil kunne sælge dem her hjemme i Danmark.

I forhold til at et julemarked blev aflyst, hvor det har været svært at finde andre markeder, da flere lå samme dag, 30 november, så har vi (min mor og jeg) besluttede at vi tager Hatting Centret den 30 november og fornylig så jeg at der var designer marked den 23 november og 12 april ved platform k i Horsens, hvor vi så vil se om vi kan få en stand der og prøve at stå der med vores ting.
Det bliver spændende at stå et nyt sted og se hvordan det er at stå der og sælge ens ting og der vil være et salg, også fordi mit indtryk er at der kommer nogle andre mennesker der end på de aktivitetscentre som vi ellers har stået ved, så måske der er et andet salg af mine ting.
Lige nu venter jeg på at få svar på om vi kan få en plads og få nogle af de praktiske ting på plads i forhold til det at have et stand.
Men samtidig glæder jeg mig helt vildt til at komme til at stå der.

Det er mærkeligt, for jeg vil kun sælge mine ting til markeder, men fordi det ene julemarked er aflyst, så er jeg nød til at sælge et halstørklæde uden for julemarkedet, men så kom der en og vil gerne købe et halstørklæde, da hun ikke kommer til julemarkedet det andet sted.
På den ene side er det fedt, men på den anden side så stresser det mig, for jeg vil jo bare gerne have nok med til markederne.
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis jeg først begynder at sælge, så vil alle begynde at købe på andre tidspunkter, hvilket kan give mig en følelse af at jeg ikke har nok til markederne.
Det er begrænset hvad jeg laver af kreative ting, jeg er gået igang med en tegning og skrevet lidt digte og en smule på et sjal, men ellers har jeg kun hæklet på halstørklæderne i flere måneder og ikke andet, hvor jeg kan mærke, at jeg skal til at strukturere min tid til at jeg ikke laver andet end at hækle på halstørklæder, så jeg har nok.
Før havde jeg cirka to måneder til at komme op på 15 ensfarvede halstørklæder, nu føler jeg at kun har halvanden uge, hvor jeg kun har 8 ensfarvede halstørklæder, så jeg skal knokle med at få lavet dem, jeg kan ikke lave to om dagen af dem, men samtidig ved jeg at jeg bare kan tage dem med som jeg er færdig med og sælge til de to der gerne vil købe, men så håber jeg, at der ikke er flere der vil købe før jeg står ved de to markeder i november.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar