onsdag den 31. januar 2024

Månedens tanke - Januar 2024

Jeg synes at det er svært at få hæklet, det er som om glæden og lysten ikke er der.

Men jeg har fået hæklet mine to sæt plusvarmere færdige og syet dem sammen.


Der ud over har jeg hæklet et par rækker på plusvarmere til strikkedamerne i Østbirk, det er dog svært at få hæklet på dem, da det er noget svært garn at hækle med.

Alligevel er jeg nået ret langt med det sæt, da jeg var der over og fik mig taget sammen til at hækle på dem og nåede dertil hvor jeg kun mangler seks rækker før jeg er færdig med at hækle dem, så skal de bare syes sammen.


Der er blevet meldt ud hvornår der er forårsmarked på Ceres Centret, det bliver den 16 marts, så jeg skal prøve at få styr på mine ting.

På en måde glæder jeg mig til forårsmarked, men samtidig er der lidt æv humør omkring forårsmarked. 

For der er en der mener at hun skal dele plads med min mor og så skal jeg ikke have mine ting med i følge hende.

Men jeg vil gerne have mine ting med, selv om jeg ikke får solgt så meget, så er der en chance for at få solgt noget.


Jeg er gået igang med at lave en sjal, hvor jeg håber, at få lavet flere inden forårsmarked, for så har jeg nogle stykker med til salg.

Jeg sad en aften til banko og hæklet på sjalen, hvor en sagde, at jeg holder forkert på hæklenålen.

Hvilket jeg synes er mærkeligt, for der er ingen regler for hvordan man skal holde på en hæklenål, så min måde er lige så rigtig som alle andre måder.

Så på en måde er det mærkeligt at sige til nogen at de holder forkert på en hæklenål.

Hvis jeg skal holde den, som de andre gør, så kan jeg slet ikke hækle.

Tænk en gang hvis man kunne hækle uden at andre skal kommentere på, hvad man laver, hvordan man gør osv.

Det kunne faktisk være ret så rart.


Et sjal var ikke nok for mig at være i gang med, den jeg startede på først er en Lollipop tørklæde/sjal fra Hobbii, jeg er så gået igang med en Shadow Sjal fra Hobbii.

Begge sjaler bliver lavet i samme slags garn og farve nuancer, så det bliver godt at have to forskellige slags sjaler, når garnet er ens. 

Lollipop tørklæde/sjal bliver opslaget omkring den delt den 22 februar, hvis jeg når at blive færdig, hvilket jeg nok gør.


Der har i denne måned været billig stribet garn i Harald Nyborg, hvilket jeg fik købt en god del af, så jeg glæder mig til at komme igang med at lave nogle ting ud af det.


Jeg var til et arrangement ved Klosterkirken, hvor jeg plejede været til strikkecafe (sidste gang jeg var der var i oktober).

Hende der står for strikkecafeen kom hen til mig og spurgte, hvorfor jeg ikke kommer.

Jeg vil på en måde gerne der hen, men det er også svært at komme der hen, men måske jeg skulle tage og prøve at komme der hen til næste strikkecafe i februar måned.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar