lørdag den 7. oktober 2023

Tanker om hæklet tings pris

Jeg hækler forskellige ting, jeg ved, at man ikke kan tjene arbejdskraft og arbejdstimerne ind, når man laver noget kreativt og skal sælge det bagefter.

Men jeg synes, at det kan være svært at prissætte mine ting, for hvordan skal jeg prissætte tingene, jeg vil sætte en pris, som jeg har det godt med, men jeg vil hellere ikke sætte det for lavt eller højt.

Jeg bliver i perioder spurgt meget, hvad mine ting koster, hvor jeg synes, at det er svært at sige det, for jeg frygter for andres reaktioner for mine priser.

Jeg tager mig selv i at snakke uden om prisen, når nogle spørger, for at undgå at skulle ende i situationer, hvor folk reagerer på en måde, hvor jeg er nødt til at forklare mig ud af prisen.

Jeg tænker, at jeg kigger på mængden af garn, med eller uden bamse fyld, med sikkerhedsøjne eller syet øjne eller uden øjne, timerne osv.

En ting der også er meget vigtigt i forhold til prisen, det er at man ikke baserer prisen på det billigste garn, men det dyre garn, da jeg ikke altid køber garn det samme steder.

Så der er mange ting der spilder ind, men det er svært at prissætte, dog ved jeg godt, at jeg nok sætter mange ting lidt i den høje ende.

Men jeg vil hellere sætte prisen der hvor jeg har det oki med prisen end lavere, hvor jeg har det dårligt med den, men priserne er ikke i den højde, som jeg gerne vil have.

Jeg vil gerne sælge mine ting, men det skræmmer mig, hvis der kommer nogle og endelig gerne vil købe det, men som synes at det er for dyrt, for jeg synes at mine priser allerede er i den lave ende.

Jeg frygter i forvejen at folk ikke kan lide mine ting, men frygten for hvad folk tænker og synes om prisen det er værre.

Så jeg er også begyndt at tænke, af jeg skal have nogle små ting til billigere penge, så det måske kan lokke nogle til at købe det og når de alligevel køber det, så køber de måske nogle andre ting samtidig.

Eller farve koordineret tingene, så måske nogle har lyst til at købe flere ting, hvis de passer sammen i farverne.

Det kan også være svært, for hvis priserne er for højt, så vil folk ikke købe flere ting.

Så priserne er sværre at finde ud af ved de kreative ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar